понеделник, 28 ноември 2011 г.

И ТОЛКОЗ ЧЕРНИ МИСЛИ МИ ТЕЖАТ...

Димчо ДебеляновДимчо Дебелянов (автор на изображението Борис Ангелушев)
Как бяха скръбни мойте детски дни!
О, колко много сълзи спотаени!
Тук първи път се моя взор стъмни
и безпощадна буря сви над мене.

Тук първи път чух възглас: — престани:
да вярваш и да дириш — забранен е
на любовта плодът — и в зли страни
мечтите ти навек ще бъдат пленни.

И днес аз бродя в тоя скръбен град —
едничък дом на мойта скръб бездомна —
аз бродя за утехата нерад —

и кат загубен в пустошта огромна.
И толкоз черни мисли ми тежат,
че аз не искам нищо да си спомна.

Димчо Дебелянов
ПЛОВДИВ

2 коментара:

  1. Здравейте, аз съм Дойчо Иванов - отговарящ за музея на Димчо в Копривщица. Ще се радвам много да установим контакти и да ми кажете кой е анторът на тази чудесна рисунка, моля. Благодаря ви и доскоро!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Като автор е посочен Борис Ангелушев.
    Ето и връзка към първоизточника:
    http://auction-victoria.com/viewitem.asp?Item=12882

    ОтговорИзтриване