събота, 21 май 2011 г.

ГНЕЗДО ЗА ДВАМА

Живот
Вече няколко дена поред лястовица влита в спалнята ми. Търси си място за гнездо. Бих я приютил. Но знам, че след това ще доведе и съпруга си. Никога не ми се е случвала да живея под един покрив със съпругата и съпруга. Обичайно съпругът е оставал някъде другаде. В другия дом. Резултатът от подобно съжителство е винаги печален. Поне така е било при мен. Накрая всички гнезда опустяват. И всеки отлита нанякъде, понесъл със себе си сянката на горчивината. Затова се отказах да приютя лястовичката. Казах ѝ го наум, докато облиташе стаята ми. Не ме разбра от първия път. Но накрая все пак си отиде. И сега само от време на време прелита отвън под покрива на моя дом.
Стефан Пеев

Всичко в тази история е буквално и истинско. Пресилена е единствено самоиронията.

Няма коментари:

Публикуване на коментар